Oricine citește cărți de suspans știe că există în ele o combinație interesantă între mister și teroare, uneori îmbinată cu romantism. Acest tip de literatură merge la fix toamna, când nu vrei decât să te bagi sub o pătură și să te transpui într-o lume cu castele, intrigi și melodrame.
O carte de suspans cu accente gotice, un pic întunecată și destul de înfiorătoare e perfectă pentru zilele de toamnă în care nu-ți dorești decât să te înfofolești pe o canapea. Când citești cărți de suspans nu te poți opri din a da pagină după pagină și s-ar putea ca exact de asta să ai nevoie în serile reci care urmează.
Schimbările de situație, personajele suspecte, naratorii pe care nu te poți baza și situațiile periculoase fac lectura nu numai plăcută, ci și dinamică.
Când celebra scriitoare Vida Winter o caută pe tânăra și relativ începătoarea autoare de biografii Margaret Lea, aceasta din urmă are o singură întrebare: De ce? În timp ce încearcă să decidă dacă să accepte propunerea Videi, Margaret începe să citească una dintre operele scriitoarei: Treisprezece povești de schimbare și disperare. E captivată de tot ce citește, dar e și nedumerită, pentru că lucrarea conține numai 12 povești. Unde e a 13-a?
Romanul lui Diane Setterfield este un tur de forță, o replică din secolul XXI a romanelor cu atmosferă gotică scrise de surorile Bronte și a romanului Rebecca al lui Daphne du Maurier.
Acest clasic din anii ’30 pare surprinzător de actual și menține tensiunea, chiar dacă îl recitești. E un semn bun că e un thriller reușit, perfect pentru lista ta de cărți de suspans.
Abordarea lui Du Maurier e neobișnuită: femeia care dă titlul romanului e moartă dinainte ca acțiunea să înceapă.
Romanul începe cu o tânără care se căsătorește cu un văduv bogat. Ea e cea de-a doua soție și e naratoarea romanului, care nu primește vreodată un nume. Nu înțelege ce se întâmplă pentru multă vreme, iar cititorul e la fel de nedumerit. Când începi să-ți dai seama ce s-a petrecut, s-ar putea să te simți aproape complice la crimă.
Sarah Waters a reluat teme clasice ale romanului victorian englez în Din vârful degetelor. Relația dintre nobilime și servitori poate fi una încurcată, mai ales atunci când unii le pun gând rău altora.
Sue Trinder e o orfană din cel mai rău famat cartier al Londrei, iar un prieten escroc îi face o propunere avantajoasă. Sue decide să îndeplinească așteptările celor care au ocrotit-o și să câștige încrederea unei domnișoare naive dintr-un conac de la țară, ajutând escrocul să o cucerească și să pună mâna pe averea ei. Dar, dupa ce Sue ajunge să o cunoască pe viitoarea victimă, evenimentele iau o turnură neașteptată.
Cartea are multe schimbări de situație și te trece prin tot felul de emoții. E un roman gay, dickensian, plin de suspans și de situații spectaculoase.
La răscruce de vânturi, singurul roman al lui Emily Brontë, e un clasic revoluționar și de-a dreptul scandalos pentru perioada în care a apărut. Povestea nu și-a pierdut însă valoarea, chiar dacă au trecut 160 de ani de-atunci.
Este vorba de povestea de dragoste dintre doi tineri, Heathcliff și Catherine, sortiți ca toată lumea să le fie împotrivă, după ce în destinul lor intervine fratele lui Catherine. Drama lor se întinde peste generații, într-un roman cu o atmosferă de o densitate uluitoare. Peisajul sumbru și scenele mlăștinoase fac din aceasta o lectură una perfectă pentru o zi ploioasă.
Parțial roman clasic, parțial parodie, parțial critică socială, acest roman din 1818 rămâne una dintre operele mai puțin citite ale lui Jane Austen. Eroina, Catherine Morland, e o tânără de 17 ani cu imaginație bogată și pasionată de literatura senzaționalistă. Se îndrăgostește de Henry Tilney, un viitor avocat, mult mai bogat decât ea și cu o fire mai rațională.
Dar povestea de dragoste trece într-un plan secund atunci când Cat își permite să se lase pradă imaginației care o conduce către tot felul de fantezii misterioase și pline de suspans.
Anii 1800, Statele Unite ale Americii. Sethe s-a născut ca sclavă și a evadat în Ohio, dar 18 ani mai târziu tot nu e liberă. Are prea multe amitiri de la Dulcea Casă, ferma unde a fost sclavă și unde s-au întâmplat prea multe atrocități. Acum, deși liberă, Sethe și noul ei cămin sunt bântuite de fantoma fiicei ei, care a murit fără nume și pe a cărei piatră de mormânt e încrustat un singur cuvânt: Preaiubita.
Cartea are accente de poezie amară și suspans încordat la maximum. Autoarea de Nobel Toni Morrison s-a inspirat, în scrierea acestei cărți, din povestea reală a unei femei de culoare – Margaret Garner – care și-a ucis copilul nou-născut pentru că a considerat că moartea și lumea de dincolo sunt de preferat unei vieți în sclavie.
Această carte scrisă de Mary Shelley surprinde mulți cititori din ziua de azi, care au impresia că știu povestea, dar, citind-o, realizează că nu e deloc așa cum credeau. Cei mai mulți critici consideră că povestea unui doctor periculos de ambițios și a monstrului pe care el îl creează e primul roman SF și o influență importantă pentru genul horror. Mai puțină lume știe că totul a început ca o poveste despre o fantomă, de pe vremea când autoarea și soțul ei locuiau la Lord Byron și se distrau spunând povești de groază.
Binecunoscuta poveste a lui Frankenstein este una dintre primele cărți despre singurătate, una dintre primele încercări de a identifica și descrie însingurarea și lipsa de conexiune socială.
Misterele din Udolpho este considerat unul dintre cele mai inspirate romane gotice. Un castel care stă să cadă, o eroină captivă, evenimente supranaturale (care ar putea fi, de fapt, psihologice), adică toate elementele unui roman de suspans reușit.
În timpul unei călătorii prin munți, Emily St. Aubert se îndrăgostește de Valancourt, dar dragostea lor este condamnată atunci când mătușa ei se căsătorește cu un misterios conte italian, iar Emily e închisă într-un castel medieval înfricoșător. Intrigile nu se opresc aici.
Multe dintre cărțile lui Kate Morton se potrivesc cu zilele reci de toamnă. La Riverton, în 1924, în timpul unei petreceri în grădină la care participă tinerii bogați, un glonț răsună în noapte. Poetul Robbie Hunter se sinucide, iar întâmplarea, deși se vrea uitată, schimbă pentru totdeauna viața familiei Hartford.
Trecutul reînvie după 75 de ani, când o tânără regizoare reia filmul evenimentelor. Grace, menajera de la Riverton, e singurul martor în viață al acelei epoci apuse. Ea încearcă să-și amintească viața din casa de la Riverton și, prin ochii ei, dezvăluie o lume aparte: felul în care trăia vechea aristocrație engleză interbelică, cu bucuriile, dramele, pasiunile, dar și secretele ei, rămase ascunse atâta vreme.
Romanul horror gotic al Silviei Moreno-Garcia e înfricoșător, dar nu înspăimântător. Noemi primește o scrisoare tulburătoare de la verișoara ei proaspăt căsătorită, Catalina, în care aceasta o roagă să o salveze de la moarte. Prin urmare, Noemi pleacă spre Locul Înalt, resedința verișoarei ei dintr-o zona rurală a Mexicului.
Când ajunge acolo, descoperă că lucrurile sunt mai grave decât ceea ce-i spusese Catalina: soțul ei e o brută, socrul e o teroare, angajații sunt de-a dreptul ostili și până și casa în sine, construită de mineri, pare să fie împotriva ei și gata să o captureze. Noemi se trezește prinsă în ghearele fascinației și groazei, într-o casă imensă bântuită de fantomele trecutului.
Dacă îți plac lecturile care îți dau furnicături pe șira spinării, această carte e pentru tine!
Nume | Activat |
---|---|
Cookie-uri Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta |
|
Google Analytics We track anonymized user information to improve our website. |
|
Google Adwords We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks. |
|
Google Tag Manager We use Google Tag Manager to monitor our traffic and to help us AB test new features |
|
Facebook We use Facebook to track connections to social media channels. |
Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri.