Dacă încă nu ai ales darurile de Crăciun, mai ai câteva zile în care să schimbi situația. Poate că unora li se pare un clișeu să ofere o carte, dar, dacă știi ce cărți de făcut cadou să alegi în funcție de persoană și dacă alegerea ta are în spate o poveste, s-ar putea să faci un dar foarte inspirat.
Atunci când nu știi ce cărți de făcut cadou să alegi, vânzătorii te pot întreba dacă ai prefera ceva clasic sau ceva contemporan. Te mai pot întreba dacă vrei o carte de ficțiune sau una de non-ficțiune. Dar niciodată vânzătorul nu te va întreba: dar ce fel de persoană e cea căreia vrei să-i oferi cartea? Acesta e un lucru pe care numai tu îl poți ști, dacă ești atent de fiecare dată la cei de lângă tine, nu numai de Crăciun.
Așadar, în speranța că ai fost atent până acum la oamenii dragi, cărora vrei să le oferi un cadou cu sens, și având în vedere că alegearea unei cărți de făcut cadou e una subiectivă, îți sugerăm câteva volume cu care – credem noi – nu prea poți să dai greș.
Meditatii este una dintre cele mai influente cărți din lume, scrise de împăratul roman Marcus Aurelius. E un jurnal personal al împăratului și prima carte de self-help scrisă vreodată, dar care poate fi pusă în aplicare astăzi la fel de bine ca acum 2.000 de ani.
Cartea conține note personale scrise pentru el însuși, despre filosofia stoică și comportamentul etic. E o carte atemporală, care se potrivește oricui e preocupat de descoperirea și îmbunătățirea sinelui. În același timp, e o carte care îndeamnă la calm, recunoscând în același timp dificultățile vieții dintr-o lume aparent haotică.
Agatha Christie a publicat această carte la data de 19 decembrie 1938, în Marea Britanie. Vârstnicul multimilionar Simeon Lee își invită în mod neașteptat familia să se adune acasă la el de Crăciun. Gestul este întâmpinat cu suspiciune de oaspeți, pentru că familia nu este în relații bune, în special cu oaia neagră a familiei, Harry.
După cina din seara de Ajun, oaspeții aud zgomotele în camera lui Simeon și, după ce sparg ușa care era încuiată, constată că bătrânul e mort. În câteva clipe, poliția este deja la ușă, înainte ca cineva să fi sunat. Investigația lui Poirot explorează natura metodică și răzbunătoare a victimei și modul în care aceste trăsături de caracter se manifestă și la fiii săi. Fiecare fiu și poate chiar una dintre soții apar ca suspecți în fața anchetatorilor.
Charlie Mackesy creează o lume de care avem cu toții atât de multă nevoie în tot timpul anului, nu numai în preajma Crăciunului! Dar ne putem folosi de acest pretext dacă vrem să facem un cadou cu adevărat frumos. Băiatul, cârtița, vulpoiul și calul e o carte despre empatie, despre înțelegere, o carte în care cuvintele încurajatoare sunt însoțite de ilustrații realizate de autor și care completează povestea.
Această carte o să-i amintească celui căruia i-o oferi că nu e singur și că noi toți tânjim după cineva care să ne înțeleagă în ceea ce credem că e de neînțeles, că e important să ne continuăm drumul în viață oricât de deznădăjduiți am fi uneori, pentru că la un moment dat va urma o zi mai luminoasă. Această carte este cadoul perfect, este o lectură rapidă cu ilustrații minunate și care va face orice cititor – mic sau mare – să se simtă văzut și cunoscut.
Romanul scris de Min Jin Lee urmărește patru generații dintr-o familie coreeană din secolul al XX-lea, până la momentul când Japonia a anexat țara în 1910, afectând soarta tuturor. Povestea începe când Sunja își dezonorează familia săracă din cauza unei sarcini neașteptate. Părăsită de iubit, ea e salvată de un bărbat care o ia de soție și o duce în Japonia. Lee descrie luptele familiei pe fundalul tulburărilor culturale și politice, în paralel cu o discriminare acerbă din partea japonezilor.
Cartea e una amplă, de citit în tihnă și scrisă într-un stil cald, domol și plăcut. E o carte senzorială, în sensul că nu e de mirare ca cititorul să creadă că aude clopoței de vânt, că simte miros de flori și aromă de ceai de iasomie citind-o.
Trei săptămâni în Himalaya, romanul-jurnal de debut al lui Marius Chivu, e o carte în care sunt povestite cele 21 de zile petrecute împreună cu un prieten şi doi şerpaşi în magicul tărâm al Nepalului. Fiecare filă de jurnal vorbește despre călduri de nesuportat şi furtuni de nisip, ploi cu grindină şi zăpezi care te pot orbi instant, dar nu vorbește atât de mult despre munte, cât vorbește despre oameni, pentru că romanul e ca o privire prin gaura cheii către o cultură atât de diferită de a noastră, dar spusă pe înțelesul nostru: „Din goana ratei, pe marginea străzii, vedem bărbaţi care lucrează la maşini de cusut scoase pe trotuar, lângă măcelari care sacrifică miei, lângă fierari care bat nicovale, lângă femei care spală rufe, lângă copii şi bătrâni care vând fructe, dulciuri şi răcoritoare din cărucioare sau de la tejghele improvizate. (…) Totul se întâmplă în stradă”.
Meik Wiking este directorul Institutului de Cercetare a Fericirii din Copenhaga şi şi-a petrecut ani din viaţă studiind magia vieţii daneze. Hygge este un termen folosit de danezi și norvegieni și înseamnă „confortabil”, „plăcut”, „frumos”, „bun”. În limba daneză, hygge semnifică că aparții unui loc, înseamnă căldură, confort și mulțumire. Dacă ar fi să alegem doar câteva cuvinte pentru a descrie termenul, hygge înseamnă arta de a crea intimitate. E despre confort sufletesc în prezența altor oameni sau, simplist spus, ciocolată caldă la lumina lumânărilor. Hygge este antidotul perfect pentru serile reci și lungi de iarnă.
Hygge e simplu, se opune luxului și pretențiilor de orice fel, iar cartea are un design plăcut, are multe spații albe și fotografii, pasajele sunt scurte, relaxate și au mult umor. E un cadou ideal pentru orice sezon, dar în preajma Crăciunului căutăm mai mult decât oricât să creăm o atmosferă hygge, iar această carte exact asta face, îți dă sfaturi despre cum să faci acest lucru în fiecare lună a anului – de la lumină, haine, mâncare sau amenajarea casei – și cu bugete cât mai mici.
Mihaela Noroc e o româncă tânără care a călătorit prin toată lumea și a publicat un album foto prin care promovează frumusețea feminină autentică. E un atlas, de fapt, pentru că include atât fotografii, cât și povești ale unor femei din colțuri ale lumii extrem de diferite, din toate mediile sociale, pentru că frumusețea nu se găsește numai în lumina reflectoarelor sau în reviste, ci și în piețe de pește, în triburi sau în vreo mașină de pompieri.
Demersul Mihaelei Noroc e cunoscut în întreaga lume, iar Atlasul Frumuseții – o carte de succes publicată în mai multe limbi – e un cadou frumos de Crăciun.
Nume | Activat |
---|---|
Cookie-uri Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta |
|
Google Analytics We track anonymized user information to improve our website. |
|
Google Adwords We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks. |
|
Google Tag Manager We use Google Tag Manager to monitor our traffic and to help us AB test new features |
|
Facebook We use Facebook to track connections to social media channels. |
Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri.